Sunday, April 5, 2009

Kaban BA mati dibunoh...

Malam tu tadi BA nerima talipaun ari cigu bio nusi berita ti enda manah udah nyadi. Ia madah ka Gedik, petunggal apai kami ditemu mensia maioh udah parai dibunoh di Bandar Sri Aman.


Tu brita ti diambi ari sriamannews.blogspot.com ngenang ia ti ditemu parai pagi 4hb tu tadi.


Wanita 60-an ditemui mati dibunuh di Tandas Awam Pasar Tamu Sri Aman


SRI AMAN, Sabtu (4 April)– Orang awam telah menemui mayat seorang wanita yang dipercayai mati dibunuh di sebuah tandas awam bersebelahan Pasar Tamu Sri Aman dalam bandar ini pada waktu awal pagi hari ini.

Ketua Polis Daerah Sri Aman, Deputy Superitenden Police (DSP) Mat Jusoh bin Muhammad ketika dihubungi berkata mayat wanita terbabit yang dikenali sebagai Gedik anak Usip, 63, adalah merupakan seorang pekerja tandas awam berkenaan dan dijumpai mati oleh orang awam pada jam 5.30 pagi tadi.

“Sebaik sahaja menerima panggilan daripada orang awam terbabit berhubung kes ini, pihak polis telah berkejar ke tempat kejadian dan mendapati bahawa mayat wanita tersebut berada dalam keadaan terlentang dan berbogel dengan kesan berlumuran darah di seluruh bahagian badan.

“Hasil siasatan awal pihak kami telah menemui beberapa kesan tikaman di bahagian belakang badan dan di kawasan dada mayat mangsa terbabit,” kata beliau.

Mayat wanita terbabit menurut beliau kemudiannya dihantar ke Hospital Bahagian Sri Aman bagi tujuan bedah siasat dan pihak polis akan menyiasat kes jenayah ini di bawah Akta Sekyen 32 Kanun Keseksaan.

Pihak polis kata Jusoh bagaimanapun belum lagi mengenalpasti sebarang motif disebalik kejadian bunuh tersebut dan wanita berkenaan dipercayai telah mati pada waktu awal pagi hari ini sebelum penemuan mayatnya dibuat.

“Malahan hasil siasatan awal pihak polis sehingga kini mendapati bahawa barangan milik mangsa tidak hilang menerusi kejadian bunuh berkenaan,” katanya sambil menambah bahawa mangsa juga selalu tidur di tandas awam berkenaan sebaik sahaja tamat waktu kerja.

BA ngarap ka sida Polis ulih nangkap urang ti jai ngaga pengawa nya awak ka ia tau dibai agai court serta dibichara ka dia.



Reward Yourself
Astana Pengerindu Astana Kitai

4 comments:

  1. My condolences.

    Sebaka enggau nuan mega, arap ke bala ti bisi info pasal kejadian tu ulih come forward and assist the Police.

    ReplyDelete
  2. Thank you.

    Awak ka Polis ulih nangkap urang jai nya.

    ReplyDelete
  3. apu kasih amat meda penusah nuntong kita sebilik tu deh B.A. ngarap ke sida pulis ulih nangkap urang ke jai amat ngaga tudah bekenya. :(

    ReplyDelete
  4. Nya meh...udah nasib...kasih amat ibu kami nya...tapi kan, i heard that the killer is unsound mind..means no charge at all for him!!!
    So cruel.....May God punish him..

    ReplyDelete

Nuan Temuai Ti Ka:

Free Website Counter
Free Website Counter Blogarama - The Blog Directory Blogarama - The Blog Directory

Aram bejalai enggau BA

Snap Shots

Get Free Shots from Snap.com

Ruai Artis / Selebriti/Informasi/Berita

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin